Denne sides placering er:
HVU
Forside
Sider
Default
Log på
Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.
Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du cookies.
Læs mere om cookies
Ønsker du at sige nej tak til cookies, klik her.
Vi bruger en cookie til at huske dit nej.
Tilgængelighedserklæring
Print
English
HVU
Undersøgelser
Hvorfor sker trafikulykkerne?
Pressemateriale
Frontalkollisioner
Elcykelulykker
Rapport og hovedbudskaber
Gode råd til elcyklister
Øvrige anbefalinger
Pressemateriale
Ulykker med kassevogne
Knallertulykker
Rapport og hovedbudskaber
Pressemateriale
Anbefalinger
Fiktive ulykker
Risikovillig kørsel
Traktorulykker
Pressemateriale
Rapport og hovedbudskaber
Anbefalinger
Fiktive ulykker
Syv gode råd
Ulykker med lastbiler
Rapport og folder
Hovedanbefalinger
Pressemateriale
Fiktive ulykker - rekonstruktion
Godt og dårligt udsyn
Ulykker om natten
Rapport og folder
Anbefalinger
Pressemateriale
Fiktive ulykker - rekonstruktion
Film - kørsel i mørke
Træthed på lange køreture
Ulykker med fodgængere
Publikationer
Pressemateriale
Sikkerhedsudstyr til børn i biler
Publikationer
Pressemateriale
Tælleundersøgelse
Ulykker med ældre bilister
Publikationer
Pressemateriale
Litteraturundersøgelse
Grove hastighedsovertrædelser
Publikationer
Pressemateriale
Mere om undersøgelsen
Eksempel på ulykke
Ulykker på landeveje
Publikationer
Pressemateriale
Årets bedste bogarbejde
Motorcykelulykker
Gode råd ved MC-sæsonens start
Publikationer
Pressemateriale
Supplerende materiale
Inspektion af MC-ruter
Krydsulykker - cykler og biler
Højresvingsulykker lastbil/cyklist
Indsatsen mod højresvingsulykker
Ulykker med store varebiler
Motorvejsulykker
Eneulykker med bilister under 25
Publikationer
Temarapporter
Tværanalyser
Hvorfor sker trafikulykkerne?
Risikovillig kørsel
Baggrundsnotater
Foldere
Presse
Kontakt
Om os
Kommissorium
Kommissionsmedlemmer
Sekretariat/undersøgelseshold
Procedure for undersøgelser
Analysemetode - enkeltulykker
Usikkerhed ved analyserne
Årsrapporter
Sådan vælges nye temaer
Brug af cookies på hjemmesiden
Webtilgængelighed
Links
Lister
Biblioteker
English
Theme Reports
Investigations
Overall analysis
Accidents with trucks
Night Accidents
Accidents involving tractors and motorized equipment
Pedestrian accidents
Child safety equipment
Elderly drivers
High speed
Motorcycle accidents
About AIB
Working procedure
Analysis method
Forside
Undersøgelser
Hvorfor sker trafikulykkerne?
Pressemateriale
Frontalkollisioner
Elcykelulykker
Rapport og hovedbudskaber
Gode råd til elcyklister
Øvrige anbefalinger
Pressemateriale
Ulykker med kassevogne
Knallertulykker
Rapport og hovedbudskaber
Pressemateriale
Anbefalinger
Fiktive ulykker
Risikovillig kørsel
Traktorulykker
Pressemateriale
Rapport og hovedbudskaber
Anbefalinger
Eksempel på indsats
Fiktive ulykker
Syv gode råd
Ulykker med lastbiler
Rapport og folder
Hovedanbefalinger
Pressemateriale
Fiktive ulykker - rekonstruktion
Godt og dårligt udsyn
Ulykker om natten
Rapport og folder
Anbefalinger
Pressemateriale
Fiktive ulykker - rekonstruktion
Film - kørsel i mørke
Træthed på lange køreture
Ulykker med fodgængere
Publikationer
Pressemateriale
Sikkerhedsudstyr til børn i biler
Publikationer
Pressemateriale
Tælleundersøgelse
Ulykker med ældre bilister
Publikationer
Pressemateriale
Litteraturundersøgelse
Grove hastighedsovertrædelser
Publikationer
Pressemateriale
Mere om undersøgelsen
Eksempel på ulykke
Ulykker på landeveje
Publikationer
Pressemateriale
Årets bedste bogarbejde
Motorcykelulykker
Gode råd ved MC-sæsonens start
Publikationer
Pressemateriale
Supplerende materiale
Inspektion af MC-ruter
Krydsulykker - cykler og biler
Højresvingsulykker lastbil/cyklist
Indsatsen mod højresvingsulykker
Ulykker med store varebiler
Motorvejsulykker
Eneulykker med bilister under 25
Publikationer
Temarapporter
Tværanalyser
Hvorfor sker trafikulykkerne?
Træthed og feriekørsel
Risikovillig kørsel
Baggrundsnotater
Foldere
Presse
Kontakt
Om os
Kommissorium
Kommissionsmedlemmer
Sekretariat/undersøgelseshold
Procedure for undersøgelser
Analysemetode - enkeltulykker
Usikkerhed ved analyserne
Årsrapporter
Sådan vælges nye temaer
Brug af cookies på hjemmesiden
Webtilgængelighed
Links
Ny tværanalyse: Hvorfor sker trafikulykkerne?
Ulykker med kassevogne
Læs om den undersøgelse, der er i gang
Frontalkollisioner
Havarikommissionen er i gang med at undersøge en af de alvorligste ulykkestyper
Seneste resultater
Hvorfor sker trafikulykkerne?
For høj hastighed og uopmærksomhed var blandt de hyppigste ulykkesårsager i 270 ulykker
Elcykelulykker
Høj alder i kombination med elcyklens egenskaber medvirkede til elcykelulykker
Knallertulykker
Mangelfuld hjelmbrug, høj fart og påvirkning var de mest gennemgående ulykkes- og skadesårsager i de 24 ulykker
Tilmeld dig pressemeddelelser fra Havarikommissionen
E-mailadresse
Tilmeld mig
Igangværende undersøgelser
Frontalkollisioner
En af de alvorligste ulykkestyper er ved at blive undersøgt af Havarikommissionen
Ulykker med kassevogne
Havarikommissionen undersøger alvorlige ulykker med kassevogne over 2000 kg
På tværs af ulykkerne
Hvorfor sker trafikulykkerne?
Se resultater af tværanalyse af 270 dybdeanalyserede ulykker (december 2020).
Ulykkesdetektiverne
Læs artikel fra Politiken 2/6 2018. Beskriver bl.a. Havarikommissionens arbejdsmetode.
Risikovillig kørsel
Havarikommissionen har set nærmere på 27 tidligere undersøgte ulykker, hvor en fører kørte risikovilligt.
UlykkesLinjen
Ulykkespatienter kan få vejledning på tlf. 36 73 20 00. Telefonlinjen er bl.a. oprettet som resultat af Havarikommissionens undersøgelse af landevejsulykker, hvor langtidsfølgerne for trafikofre blev undersøgt.
Undersøgelserne i kort form
Elcykelulykker
Hovedbudskaber
Knallertulykker
Hovedbudskaber
Traktorulykker
Hovedbudskaber
Ulykker med lastbiler
Hovedbudskaber
Trafikulykker om natten
Hovedbudskaber
Ulykker med fodgængere
Hovedbudskaber
Sikkerhedsudstyr til børn i biler
Hovedbudskaber
Ulykker med ældre bilister
Hovedbudskaber
Grove fartovertrædelser
Hovedbudskaber